Αρχείο μηνός Φεβρουάριος 2024

«Είμαι η ελιά η τιμημένη» – Δ τάξη

Οι μαθητές/τριες της Δ τάξης ολοκλήρωσαν την εργασία τους με θέμα «Είμαι η ελιά η τιμημένη». Με μια διαθεματική προσέγγιση, μέσα από την ενότητα της γλώσσας που είναι αφιερωμένη στην ελιά και τη Μελέτη Περιβάλλοντος, επεξεργάστηκαν το συγκεκριμένο θέμα. Εργαζόμενοι κατά ομάδες, ασχολήθηκαν με το δέντρο της ελιάς, την καλλιέργειά της, τις ποικιλίες της, τον καρπό της, ως βρώσιμο προϊόν, και το λάδι. Συνέλλεξαν πληροφορίες για τη θέση της ελιάς και του  λαδιού  σε διάφορες θρησκείες. Συγκέντρωσαν μύθους, παραμύθια, ποιήματα, τραγούδια και συνταγές μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής με βάση το λάδι. Αναζήτησαν πίνακες ζωγραφικής με θέμα τα λιόδεντρα και το λάδι. Μίλησαν για το ρόλο της ελιάς στους Ολυμπιακούς αγώνες στα αρχαία χρόνια και έφτιαξαν στεφάνια με κλαδί ελιάς που έφεραν και τα φόρεσαν στα κεφάλια τους. Η κάθε ομάδα παρουσίασε την εργασία της στους υπόλοιπους μαθητές. Τέλος συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας για εμπέδωση και ζωγράφισαν, αφήνοντας ελεύθερη τη φαντασία τους, το δέντρο, τους καρπούς και στεφάνια.

  Οι μαθητές πήραν πρωινό στο σχολείο βασισμένο  στο λάδι και την ελιά, δηλαδή, στη μεσογειακή διατροφή. Έφαγαν ελιές διαφόρων ποικιλιών όπως καλαμών, Χαλκιδικής, τσακιστές, πράσινες, Θάσου. Σε φρέσκο ψωμί βάλαμε ελαιόλαδο με ρίγανη ή πάστα ελιάς. Σε τυράκι φέτα βάλαμε λαδάκι, καθώς και σε σαλάτα ντομάτας. Οι μαθητές απόλαυσαν το πρωινό τους και πολλοί από αυτούς ενώ δεν είχαν ξαναφάει τα παραπάνω προϊόντα, τα δοκίμασαν και δήλωσαν ότι τους άρεσε πολύ.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΓΓΡΑΦΩΝ Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-2025

Από την Παρασκευή 1 Μαρτίου έως 20 Μαρτίου 2024 θα γίνουν σύμφωνα με τον νόμο, οι εγγραφές στο 87Ο Δημοτικό Σχολείο  στην Α΄ τάξη Δημοτικού για μαθητές/ήτριες γεννηθείς έτος το 2018.

Οι εγγραφές θα γίνονται στο σχολείο τις πρωινές ώρες 11:00 π.μ. έως 13:00 μ.μ.

Τα απαραίτητα δικαιολογητικά είναι:

α. Πιστοποιητικό γέννησης  Δήμου ή Κοινότητας. Διευκρινίζεται ότι για την εγγραφή των μαθητών/τριών στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας δεν απαιτείται η προσκόμιση του Πιστοποιητικού Γέννησης από τους γονείς, αλλά αναζητείται από τις σχολικές μονάδες μέσω του Πληροφορικού Συστήματος myschool του ΥΠΑΙΘ (Φ.6/498/57863/Δ1/6-4-2016).

β. Βιβλιάριο Υγείας του/της μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 7 του Π.Δ 79/2017 (Α’ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 44 του Ν. 4777/2021 (Α’ 25).

γ. Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 εγκύκλιο του ΥΠΠΕΘ (Α.Δ.Υ.Μ.), το οποίο παραλαμβάνεται από τη σχολική μονάδα.

δ. Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο διαπιστώνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή (Μισθωτήριο και ΔΕΚΟ).

ε. Βεβαίωση Φοίτησης Νηπιαγωγείου για την εγγραφή στο Δημοτικό.

Μπορείτε να δείτε τα όρια της περιοχής του σχολείου πατώντας εδώ.

 Εκ της Διευθύνσεως

Πολιτιστική προσέγγιση στα Γαλλικά – ΣΤ1 και ΣΤ2

Ένα διαφορετικό μάθημα απόλαυσαν στα Γαλλικά οι μαθητές/ήτριες του ΣΤ΄1 και ΣΤ2. Γνώρισαν πλήθος ανθρώπων των γραμμάτων, των τεχνών και των επιστημών που μεγαλούργησαν στο Παρίσι στα τέλη του 19ου αιώνα.

Σπουδαίοι συγγραφείς όπως ο Ζολά, ο Μπαλζάκ, ο Προυστ, μεγάλοι ζωγράφοι Μονέ, Λωτρέκ, Ντεγκά, ακόμη και ο ισπανός Πικάσο που εγκαταστάθηκε και δημιούργησε πολλά σπουδαία έργα στο Παρίσι, αλλά και επιστήμονες βραβευμένοι με βραβεία Νόμπελ όπως ο Πιέρ και η Μαρία Κιουρί, ο Παστέρ και ο Μηχανικός Άιφελ.  

Τα παιδιά συνεργάστηκαν και δημιούργησαν με ευχάριστη διάθεση. Η γλώσσα είναι το εργαλείο για να ανοίξουμε παράθυρα στη γνώση!

Η Ε τάξη στις Διαδρομές του Βυζαντίου

Το Κέντρο Βυζαντινού Πολιτισμού Χαλκιδικής «ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΣ» στα Ν.Φλογητά επισκέφτηκαν οι μαθητές /τριες της Ε΄ τάξης του σχολείου μας. Αποτελεί το μοναδικό Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού στο νομό Χαλκιδικής. Το κέντρο αποτελεί ένα ιστορικό συγκρότημα ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής αλλά και πολιτιστικής σημασίας.

Τα παιδιά παρακολούθησαν ζωντανά  την διαδικασία συντήρησης αρχαιοτήτων  μέσα από τα τρία ανοιχτά εργαστήρια συντήρησης που καλύπτουν τρεις βασικές κατηγορίες αντικειμένων. Το βιβλίο /χειρόγραφα, την κεραμική και την εικόνα/αγιογραφία. Περιηγήθηκαν στις αίθουσες με τις αρχαιότητες παλαιοχριστιανικής και  βυζαντινής περιόδου.

Παράλληλα παρακολούθησαν και μια σημαντική περιοδική έκθεση με θέμα: ‘’Η Επανάσταση του 1821στη Χαλκιδική’’ που φιλοξενείται στο Παλαιό κτίριο του Μετοχίου.  Θαύμασαν από κοντά τα υλικά τεκμήρια και παρακολούθησαν την τρισδιάστατη προβολή η όποια με σύγχρονα τεχνολογικά μέσα οπτικοποιεί τα δραματικά γεγονότα που συγκλόνισαν τη Χαλκιδική αλλά και την Θεσσαλονίκη πριν από 203 χρόνια.

Τέλος έπαιξαν στην τεράστια έκταση των  27 στρεμμάτων. Η χαρά τους ήταν απερίγραπτη. Ευχαριστούμε για την όμορφη  φιλοξενία και την υπέροχη εμπειρία.

3η Ομιλία Σχολής Γονέων ‘’Παραβατικότητα ανηλίκων’’

Σας προσκαλούμε στην 3η ομιλία της Σχολής Γονέων ’’Μεγαλώνοντας, μαθαίνοντας, αλλάζοντας και επικοινωνώντας με τα παιδιά μας’’, για το σχολικό έτος 2023-2024, την οποία διοργανώνουν ο κ. Σύμβουλος Εκπαίδευσης και οι κ.κ Διευθύντριες/Διευθυντές των  Δημοτικών Σχολείων της 6ης Θέσης Δασκάλων της Διεύθυνσης Α/θμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης.

Η 3η ομιλία έχει ως θέμα: ‘’Παραβατικότητα ανηλίκων’’, και θα πραγματοποιηθεί στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης (Ορέστου 30, 2310851715), την Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2024, και ώρα 6-8 μ.μ.

Ομιλητής θα είναι ο κ. Παναγιώτης Αγγελίδης, Αστυνόμος Β΄, του Τμήματος Προστασίας Ανηλίκων, της Διεύθυνσης Ασφάλειας Θεσσαλονίκης της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλονίκης.

Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο εργαστήριο ρομποτικής STEM Education – Α τάξη

Τα δύο τμήματα της Α΄ τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν το υποκατάστημα STEM Education της Θεσσαλονίκης με σκοπό να εξοικειωθούν με τον χειρισμό απλών μηχανών και τον προγραμματισμό μικρού ρομπότ, στα πλαίσια της εκπαίδευσης STEM. Οι μαθητές/ήτριες, ανά τμήμα, συμμετείχαν στα προγράμματα «Γνωρίζω τις απλές μηχανές» και «Βόλτα με τους αλγόριθμους».

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία, μέσα από εργασία σε μικρές ομάδες, να δημιουργήσουν μηχανές και προγραμματίσουν ρομποτάκια. Το ένα τμήμα, αφού ενημερώθηκε πρώτα για την ιστορία, τη χρήση και τη χρησιμότητα των μηχανών, κατασκεύασε μια απλή μηχανή – έναν καταπέλτη – με τουβλάκια lego, ακολουθώντας οδηγίες βήμα – βήμα και να τον θέσει σε λειτουργία.

Το άλλο τμήμα προγραμμάτισε τρόπο μικρά ρομπότ, αφού άκουσε πρώτα οδηγίες με απλό και κατανοητό τρόπο και να τα παρακολούθησε να εκτελούν τις δικές τους εντολές. Το προσωπικό ήταν πολύ εξυπηρετικό και ευγενικό και τους ευχαριστούμε πολύ!

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΤΙΤΑΝ -Ε τάξη

Η Ε’ τάξη στα πλαίσια των  Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με κεντρικό θέμα  Δημιουργώ & καινοτομώ – Stem – Εκπ/κή Ρομποτική και το Μάθημα Φυσικής  παρακολούθησαν το εκπαιδευτικό διαδραστικό πρόγραμμα «Ντόκτορ Γουάι – Και οι υπερδυνάμεις της  Επιστήμης» σε  συνεργασία ΤΙΤΑΝ & ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» .

Τα παιδιά γνώρισαν από κοντά δραστηριότητες του μεγαλύτερου  Ερευνητικού κέντρου της Ελλάδας και έγιναν για λίγο οι μικροί σύγχρονοι εξερευνητές αναζητώντας την γνώση. Γνώρισαν την ιστορία του εργοστασίου ΤΙΤΑΝ, ξεναγήθηκαν στον χώρο, παρατήρησαν και πειραματίστηκαν με χημικά μόρια, είδαν τον μικρόκοσμο μέσα από μικροσκόπια, έμαθαν για την ιστορία της επιστήμης και του Δημόκριτου, έφτιαξαν DNA με  χάντρες …μέσα από το παιχνίδι.

Η ιστορία και η ενασχόληση με πειράματα βοηθά τα παιδιά να χτίζουν συνειδήσεις σε θέματα έρευνας και επιστημονικών εξελίξεων καθώς και τη δημιουργική τους έκφραση. Ευχαριστούμε  θερμά τον Όμιλο ΤΙΤΑΝ για την όμορφη ξενάγηση και το πρόγραμμα που παρακολουθήσαμε.

Επίσκεψη στο Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης – Δ τάξη

Οι μαθητές, της Δ τάξης, επισκέφτηκαν το Ολυμπιακό μουσείο Θεσσαλονίκης. Εκεί έζησαν μια αξέχαστη Ολυμπιακή εμπειρία μάθησης, ανακαλύψεων και βιωματικών δράσεων, μέσα από τα  μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα που διαθέτει το μουσείο και συγκεκριμένα το πρόγραμμα: ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΕΤΟΣ 2024 – ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΠΑΡΙΣΙ 2024.

Τους δόθηκε η ευκαιρία να ακούσουν πληροφορίες σχετικά με τη διεξαγωγή των αγώνων που θα πραγματοποιηθούν το καλοκαίρι στο Παρίσι και να γνωρίσουν διάφορα αθλήματα. Στη συνέχεια επισκέφτηκαν το Καυτατζόγλειο αθλητικό κέντρο και είδαν τις εγκαταστάσεις  και τα γήπεδα διεξαγωγής αγώνων.

Ταΐστρες πουλιών, περιβαλλοντική δράση – Α1

Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων Θεματικός Κύκλος: “Φροντίζω το Περιβάλλον” και του δικτύου Κεντρικής Μακεδονίας «Κλικ προστάτευσέ το…» με το πρόγραμμα «Οι φίλοι μας τα ζώα», τα παιδιά του Α1 πραγματοποίησαν τη δράση δημιουργίας ταΐστρες πουλιών.

Χρησιμοποίησαν συσκευασίες κουτιών από γάλα, τις έβαψαν με υποαλλεργική βαφή, τις διαμόρφωσαν έτσι ώστε να μοιάζουν με πουλιά και τις γέμισαν με σπόρους.

Περιμέναμε τον χειμώνα για να πραγματοποιήσουμε τη δράση μας, αλλά φέτος δε μας έκανε το χατίρι… Έτσι πριν τον αποχαιρετήσουμε για τα καλά, τις κρεμάσαμε στα δέντρα του σχολείου μας και του γειτονικού πάρκου. Τις ταΐστρες μας βοήθησαν να τις κρεμάσουμε οι γονείς του Νικόλα. Τους ευχαριστούμε πολύ!

Και τα παιδιά το χάρηκαν πολύ και τα πουλιά!!!

Προσφορές ταξιδιωτικών γραφείων για την επίσκεψη της Ε τάξης στην Κωνσταντινούπολη

Μπορείτε να δείτε τις προσφορές των ταξιδιωτικών γραφείων, που έλαβε το σχολείο, για την επίσκεψη της Ε τάξης στην Κωνσταντινούπολη, στα πλαίσια του 1ου Μαθητικού Περιβαλλοντικού Συνεδρίου του Εθνικού Εκπαιδευτικού Δικτύου Δράσης «Κωνσταντινούπολη-Θεσσαλονίκη, μια Εκπαιδευτική Συνύπαρξη – Πολίτες της Πόλης, Έλληνες της Οικουμένης»,
στους παρακάτω υπερσυνδέσμους:

Ταξιδιωτικό γραφείο Gassi Holidays

Ταξιδιωτικό γραφείο Herodotus Travel

Ταξιδιωτικό γραφείο Grecos.gr Travel

Η σύμβαση με το τουριστικό γραφείο Ηρόδοτος