«Είμαι η ελιά η τιμημένη» – Δ τάξη

Οι μαθητές/τριες της Δ τάξης ολοκλήρωσαν την εργασία τους με θέμα «Είμαι η ελιά η τιμημένη». Με μια διαθεματική προσέγγιση, μέσα από την ενότητα της γλώσσας που είναι αφιερωμένη στην ελιά και τη Μελέτη Περιβάλλοντος, επεξεργάστηκαν το συγκεκριμένο θέμα. Εργαζόμενοι κατά ομάδες, ασχολήθηκαν με το δέντρο της ελιάς, την καλλιέργειά της, τις ποικιλίες της, τον καρπό της, ως βρώσιμο προϊόν, και το λάδι. Συνέλλεξαν πληροφορίες για τη θέση της ελιάς και του  λαδιού  σε διάφορες θρησκείες. Συγκέντρωσαν μύθους, παραμύθια, ποιήματα, τραγούδια και συνταγές μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής με βάση το λάδι. Αναζήτησαν πίνακες ζωγραφικής με θέμα τα λιόδεντρα και το λάδι. Μίλησαν για το ρόλο της ελιάς στους Ολυμπιακούς αγώνες στα αρχαία χρόνια και έφτιαξαν στεφάνια με κλαδί ελιάς που έφεραν και τα φόρεσαν στα κεφάλια τους. Η κάθε ομάδα παρουσίασε την εργασία της στους υπόλοιπους μαθητές. Τέλος συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας για εμπέδωση και ζωγράφισαν, αφήνοντας ελεύθερη τη φαντασία τους, το δέντρο, τους καρπούς και στεφάνια.

  Οι μαθητές πήραν πρωινό στο σχολείο βασισμένο  στο λάδι και την ελιά, δηλαδή, στη μεσογειακή διατροφή. Έφαγαν ελιές διαφόρων ποικιλιών όπως καλαμών, Χαλκιδικής, τσακιστές, πράσινες, Θάσου. Σε φρέσκο ψωμί βάλαμε ελαιόλαδο με ρίγανη ή πάστα ελιάς. Σε τυράκι φέτα βάλαμε λαδάκι, καθώς και σε σαλάτα ντομάτας. Οι μαθητές απόλαυσαν το πρωινό τους και πολλοί από αυτούς ενώ δεν είχαν ξαναφάει τα παραπάνω προϊόντα, τα δοκίμασαν και δήλωσαν ότι τους άρεσε πολύ.