Παρουσίαση του έργου e-twinning: «Πάμε μια βόλτα στο φεγγάρι!» 2019-2020

Η Σελήνη είναι το αντικείμενο του ουρανού που απασχόλησε τον άνθρωπο περισσότερο από κάθε άλλο, από τα αρχαία χρόνια μέχρι σήμερα. Στο έργο μας «Πάμε μια βόλτα στο φεγγάρι» επιδιώξαμε να μυηθούν οι μαθητές μας στα μυστικά του φεγγαριού και στα μυστήρια της Αστρονομίας γενικότερα.

Τη φετινή σχολική χρονιά 2019-2020 τα τμήματα Β΄1, Β΄2, Γ΄1 και Γ΄2 του 87ου Δημοτικού Σχολείου, με τις δασκάλες τους και τη μουσικό του σχολείου μας, συμμετείχαν στο πρόγραμμα e-twinning, με το έργο «Πάμε μια βόλτα στο φεγγάρι!».

Τα συνεργαζόμενα σχολεία στο πρόγραμμα ήταν το 1ο Πειραματικό Δ.Σ. Θεσσαλονίκης, το 23ο Δ.Σ. Καλαμαριάς, το 1ο Δ.Σ. Περαίας και το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Αθανασίου Θεσσαλονίκης. Στο έργο συμμετείχαν συνολικά 17 εκπαιδευτικοί ενώ 99 από τους συμμετέχοντες μαθητές (οι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων)  εγγράφτηκαν στην πλατφόρμα TwinSpace με σκοπό να γνωριστούν, να συνεργαστούν και να αλληλεπιδράσουν μεταξύ τους, με τη βοήθεια της ηλεκτρονικής πλατφόρμας και μέσω του έργου.

Οι μαθητές έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το θέμα του έργου και εργάστηκαν με εξαιρετικό ενθουσιασμό. Αρχικά συστήθηκαν τα σχολεία μεταξύ τους, με φωτογραφίες, παρουσιάσεις και βίντεο.

Τα παιδιά, αφού γνωρίστηκαν μεταξύ τους μέσω του forum του TwinSpace και με τη βοήθεια παρουσιάσεων, φωτογραφιών, βίντεο κλπ, ξεκίνησαν τις δραστηριότητες για το πρόγραμμα.

Διαβάσαμε βιβλία, τα επεξεργαστήκαμε και είδαμε βίντεο, σχετικά με τη Σελήνη και τη δημιουργία της.

Μέσα από βιβλία, παιδικές εγκυκλοπαίδειες, διαδικτυακό υλικό, αλλά και πρωτότυπο, παρουσιάστηκαν στα παιδιά βασικές γνώσεις για το φεγγάρι. Αρκετά από τα βιντεάκια, επεξεργάστηκαν από τις εκπαιδευτικούς, για να συνοδεύονται από κουίζ ή και δημιουργήθηκαν από τις εκπαιδευτικούς όπως αυτό: «Πάμε βόλτα στο φεγγάρι με τον Άρη.

https://safeYouTube.net/w/PIHL

Τα παιδιά, αφού έμαθαν για τις φάσεις της Σελήνης, συμπλήρωσαν ημερολόγια παρατήρησης των φάσεων της Σελήνης.

Ζωγράφισαν τις φάσεις του φεγγαριού με λαδοπαστέλ, στο μάθημα των εικαστικών.

Δημιούργησαν κόμικς με θέμα το φεγγάρι.

Και ηλεκτρονικά κόμικς!

    Γ΄1 Ο ΓΙΟΚΟΥ ΚΑΙ Ο ΓΙΑΝΝΗΣ  https://Pixton.com/gr/:aqgfi6lu Η σημαία στη Σελήνη  https://Pixton.com/gr/:l8k2b55v Ο εξωγήινος και ο Γήινος  https://Pixton.com/gr/:ra89ervi

    Γ΄2 Βόλτα στο φεγγάρι  https://Pixton.com/gr/:jeaek3jv Συνάντηση με έναν εξωγήινο!  https://Pixton.com/gr/:ty0i1d2u Οι δύο αστροναύτες  https://Pixton.com/gr/:5r37cj52 ΕΞΩΓΗΙΝΟΣ ΚΑΙ ΑΣΤΡΟΝΑΥΤΗΣ  https://Pixton.com/gr/:24mj9mi4 Ταξίδι στη Σελήνη  https://Pixton.com/gr/:i07nwdgp Τι είναι η Σελήνη;  https://Pixton.com/gr/:5d9s27if

Τα παιδιά έγραψαν χαϊκού έφτιαξαν φεγγαράκια και συννεφάκια και τα στόλισαν με τα ποιήματά τους.

Έφτιαξαν αποκριάτικες μάσκες – φεγγαράκια.

Ζωγράφισαν φεγγαράκια με μοτίβα.

Όλη η τάξη του B΄1 μαζί, έγραψε ένα ποίημα για το φεγγάρι.

Όλη η τάξη του Γ΄2 μαζί, έγραψε και εικονογράφησε ένα ποίημα για το φεγγάρι.

Βγάλαμε εφημερίδα, στην οποία τα παιδιά έγραψαν άρθρα για την αστρονομία και για το e- twinning.

Τα παιδιά, με τη βοήθεια της Γυμνάστριας του σχολείου, έμαθαν χορούς, με τραγούδια, που είχαν θέμα το φεγγάρι. 


Και ξαφνικά μπήκε στη ζωή μας ο κορονοϊός, τα σχολεία έκλεισαν και ήρθε η καραντίνα… Η φετινή χρονιά σημαδεύτηκε από τις πρωτόγνωρες συνθήκες μέσα στις οποίες αναγκαστήκαμε να λειτουργήσουμε και την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση, που αναγκαστικά αναπτύξαμε λόγω της πανδημίας. Εμείς συνεχίσαμε να δουλεύουμε και το πρόγραμμά μας συνεχίστηκε εξ’ αποστάσεως και κατά τη διάρκεια της καραντίνας!

Στη διάρκεια της καραντίνας, τα παιδιά, με τη βοήθεια ειδικού φύλλου εργασίας, μοιράστηκαν τις διαστημικές αποστολές, που έχουν γίνει μέχρι σήμερα, με σκοπό την εξερεύνηση της Σελήνης. Ερεύνησαν, συγκέντρωσαν πληροφορίες και φωτογραφίες με βάση τις οποίες δημιουργήθηκε μια ηλεκτρονική χρονογραμμή για την παρουσίασή τους.

https://www.timetoast.com/timelines/2273985

Οι μαθητές διεύρυναν το λεξιλόγιό τους, με λέξεις σχετικές με το πρόγραμμα. Αναζήτησαν τον ορισμό συγκεκριμένων λέξεων σχετικών με το πρόγραμμά μας και μια φωτογραφία. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν η δημιουργία  ενός «Φεγγαρολεξικού».

https://padlet.com/ntanavara/rf50qny0zod6

Τα παιδιά με αφορμή το ποίημα της Ρ. Καρθαίου «Η αστροναύτισσα», εικονογράφησαν το ποίημα, φαντάστηκαν πως η αστροναύτισσα ήταν φωτογράφος, γιατρός, συγγραφέας, ζωγράφος, αρχιτέκτονας ή αστρονόμος και έγραψαν τα δικά τους ποιήματα!

https://www.storyjumper.com/book/read/81886725/5e9e2bc256cb2

Τα ποιήματα όλων των μαθητών – συνεργατών συγκεντρώθηκαν σε ένα κοινό συλλογικό έργο. Με ψηφοφορία στο TwinSpace τα παιδιά επέλεξαν τον τίτλο για το συνεργατικό βιβλίο ποιημάτων.


Τα παιδιά φωτογράφησαν την Πανσέληνο του Απριλίου και του Μαΐου.

Δημιουργήσαμε διαδραστικά βίντεο στις διαδικτυακές μας τάξεις, στις κυψέλες της e-me.

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=119871

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=121802

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=121589

Με αφορμή το ποίημα της Γλώσσας της Γ΄ «Ηλιακό λεωφορείο», οι μαθητές κατασκεύασαν τα δικά τους ηλιακά λεωφορεία και πυραύλους.

Παρακολούθησαν τη βουβή ταινία “Back to the moon”. https://www.youtube.com/watch?v=A9UDm2zuGDc&feature=emb_logo Μετά διηγήθηκαν και εικονογράφησαν την ιστορία που παρακολούθησαν.

Μια βουβή ταινία, χιλιάδες ιστορίες… Γ΄1 (ηλεκτρονικό βιβλίο)

https://www.storyjumper.com/book/read/81998505/5ea06f2421b69#page/22

Πες μου μια ιστορία… Γ΄2 (ηλεκτρονικό βιβλίο)

https://www.storyjumper.com/book/read/81895285/5e9e4400df454

Εν μέσω καραντίνας πήγαμε και εκδρομή!!! Οι μαθητές «ξεναγήθηκαν» διαδικτυακά στο Λευκό Πύργο. Είδαν τα βιντεάκια: «Το κρυμμένο πρόσωπο του Λευκού Πύργου και η ιστορία του» https://www.youtube.com/watch?v=b3GUfsqjkPI για να δουν πώς είναι σήμερα ο Λευκός Πύργος και να μάθουν λίγα πράγματα για την ιστορία του. «3D Αναπαράσταση του Λευκού Πύργου, Θεσσαλονίκης» για να καταλάβουν πώς ήταν ο Λευκός Πύργος στις αρχές 20ου αιώνα. https://www.youtube.com/watch?v=pGWpriwXMfc Έπειτα δημιούργησαν με διάφορες τεχνικές το Λευκό Πύργο στο φεγγαρόφωτο.

“Το φεγγάρι κι ένα ζάρι, μας ταξιδεύουνε με χάρη!” Τα παιδιά του έφτιαξαν ένα “φεγγαροζάρι”, το «έριξαν» και δημιούργησαν μια ιστορία, ανάλογα με τη ζαριά τους! Έγραψαν καταπληκτικές ιστορίες και μας ταξίδεψαν ως το φεγγάρι!

Τι μηχάνημα θα θέλανε να έχουν τα παιδιά, που δεν υπάρχει σήμερα, αν ζούσαν σε μια μελλοντική εποχή; Με πολλή φαντασία, τα παιδιά περιέγραψαν εξαιρετικές και χρήσιμες μηχανές!

Επίσης, επειδή το θέμα διέγειρε την περιέργεια και διατηρούσε το ενδιαφέρον των μαθητών, χρησιμοποιήθηκε, για να σχεδιαστούν, από τις εκπαιδευτικούς, φύλλα εργασίας Γλώσσας, Μαθηματικών κλπ, παράλληλα με τις δραστηριότητες του ίδιου του έργου.

Έπαιξαν επιτραπέζια και ηλεκτρονικά παιχνίδια που δημιουργήθηκαν ειδικά για το έργο.  «ΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Ο ΠΛΟΥΣΙΟΣ ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΟΥ ΦΕΓΓΑΡΙΟΥ;»

https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=152656

Το Γ΄1 ταξιδεύει   Από τη Γη στη Σελήνη!

Οι μαθητές ασχολήθηκαν με διαδικτυακά σταυρόλεξα, κουίζ, παζλ που δημιουργήθηκαν για το πρόγραμμά μας, με θέμα το φεγγάρι και τις διαστημικές αποστολές. https://crosswordlabs.com/view/2020-03-24-668 https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=075ecb59a3c1&authkey=a6d128b10fcb8a1f37586a918408e969 https://www.easy-lms.com/asteria/course-33050 https://www.onlinequizcreator.com/ta-mystika-tou-phengariou/quiz-416408

Αναζήτησαν και βρήκαν αινίγματα με θέμα το φεγγάρι. Κατόπιν, δημιούργησαν και έγραψαν τα δικά τους αινίγματα!

Επιστρέφοντας στο σχολείο, τα παιδιά δημιούργησαν σχηματοποιήματα!

Έφτιαξαν τις φάσεις του φεγγαριού με μπισκότα!

Έμαθαν και τραγούδησαν τραγούδια με θέμα το φεγγάρι!

Όλο το υλικό που παράχθηκε δημοσιοποιήθηκε στο TwinSpace. Γενικά η επιλογή του θέματος ενθουσίασε τα παιδιά, που εργάστηκαν με αμείωτο ενδιαφέρον, παρ’ όλες τις πολύ ιδιαίτερες συνθήκες της φετινής χρονιάς.